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miniRT 평가용 rt 파일

간단소개
팔만코딩경 컨트리뷰터
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주제 / 분류
42seoul
Scrap
태그
9 more properties
minirt 평가할때 rt 파일 미리 다 만드시는거 귀찮으시죠?~~ ㅎㅎ
그래서 제가 미리 만들어놨습니다!

평가용 rt 파일

평가하시기 전에 아래 파일들 다운받아서 모두 실행시켜보시고
잘 동작되는지 확인해보고 git에 같이 제출해서 평가 받으세요!~
The_5_Basic_Shapes.rt
1.9KB
Translations_and_rotations.rt
1.4KB
Multi-objects.rt
1.2KB
Camera's_position_and_direction.rt
2.7KB
주의할 점!
1.
제출할 때 header 본인이름으로 변경하기
2.
돌리지 않을 부분은 주석처리하기 (파싱에서 주석을 처리하셨어야 가능합니다)
3.
rt 파일로 만들어지지 않은 부분은 평가하시면서 rt 파일 조금씩 수정해가면서 보여드리면 충분할것이라 생각합니다!

평가표

아래는 minirt 평가표의 일부입니다!

1. 기본 5개 모양 The 5 Basic Shapes

이 섹션에서는 5개의 기본 모양에 대해 평가합니다. 프로그램을 실행하고 다음 5개의 테스트가 통과하는지 확인하세요. 하나라도 통과하지 못한다면 이 섹션에서는 포인트를 하나도 얻지 못하고 다음 섹션으로 넘어가야 합니다.In this section we'll evaluate the 5 basic shapes. Run the program and execute the following 5 tests. If at least one fails, no points will be awarded for this section. Move to the next one.
좌표 {0, 0, 0}에 구체를 위치시키세요. 카메라를 구체로 향하게 하고 렌더링된 이미지를 확인하세요. 구체는 잘 보여야 하고 깨짐이 없어야 합니다.
Place a sphere at the coordinates {0, 0, 0}. With the camera facing the sphere, display the rendered image. The sphere should be visible and displayed without glitching.
z 값 없이 평면을 위치시키세요. 카메라를 평면으로 향하게 하고 렌더링된 이미지를 확인하세요. 평면은 잘 보여야 하고 깨짐이 없어야 합니다.
Place a plane with a 'z' value of null. With the camera facing the plane, display the rendered image. The plane should be visible and displayed without glitching.
좌표 {0, 0, 0} 의 중앙에 정사각형을 위치키세요. 한 변의 길이는 10이고 색은 파랑 {0,0,255} 색이며 y축을 따라 뻗어있습니다.(?) 카메라를 정사각형으로 향하게 하고 렌더링된 이미지를 확인하세요. 정사각형은 잘 보여야 하고 깨짐이 없어야 합니다.
Place a square's center at the coordinates {0, 0, 0} with a side size of 10 and a blue {0,0,255} color extending along the y axis. With the camera facing the square, display the rendered image. The square should be visible and displayed without glitching.
y 축에 걸쳐져 있도록 원기둥을 위치시키세요. 카메라를 원기둥으로 향하게 하고 렌더링된 이미지를 확인하세요. 원기둥은 잘 보여야 하고 깨짐이 없어야 합니다.
Place a cylinder extending along the y axis. With the camera facing the cylinder, display the rendered image. The cylinder should be visible and displayed without glitching.
다음의 세 꼭지점을 가진 삼각형을 위치시키세요.point1 {0,20,0}point2 {0,0,0}point3 {0,10,20}색은 {255, 255, 0}으로 설정합니다. 렌더링 된 이미지를 표시하세요. 삼각형은 잘 보여야 하고 깨짐이 없어야 합니다.
Place a triangle with the following coordinates
with a color set to {255, 255, 0}. Display the image rendered. The triangle should be visible and displayed without glitching.

2. 평행이동과 회전 Translations and rotations

이 섹션에서는 평행이동과 회전이라는 변환을 평가합니다. 이러한 변환은 scene 의 객체에게 적용될 수 있습니다. 프로그램을 실행하고 다음 두 가지 테스트를 수행하세요. 하나라도 실패한다면 얻는 점수 없이 다음 섹션으로 넘어가야 합니다.In this section we'll evaluate that rotation and translation transformations can be applied on the scene's objects. Run the program and execute the following 2 tests. If at least one fails, no points will be awarded for this section. Move to the next one.
두 개의 구체를 {0, 0, 0}에 위치시키세요. 카메라는 구체들을 향하도록 합니다. 그 다음 카메라와 평행한 방향으로 하나의 구를 평행이동시킵니다. 이동 거리는 구의 지름보다 더 큰 값으로 합니다. 그리고 렌더링된 이미지를 확인하세요. 구체 두 개는 잘 보여야 하고 깨짐이 없어야 합니다.
Place two spheres at the coordinates {0, 0, 0}, the camera facing those spheres. Then put a translation on one of the two spheres oriented in a direction parallel to the camera's, of a greater distance than the sphere's diameter and display the rendered image. Both spheres should be visible and displayed without glitching.
원기둥 하나를 y 축에 걸치도록 위치시키고 카메라는 원기둥을 향하도록 합니다. 그 다음 Z 축을 기준으로 90도(PI/2 라디안)를 회전시킵니다. 원기둥은 잘 보여야 하며 깨짐이 없어야 합니다.
Place a cylinder extending along the y axis, the camera facing the cylinder. Then put a 90° rotation (PI/2 radian) along the z axis and display the rendered image. The cylinder should be visible and displayed without glitching.

3. 여러 물체 Multi-objects

이 섹션에서는 하나의 장면에 여러 물체를 둘 수 있는지를 평가합니다. 프로그램을 실행시키고 다음 두 가지 테스트를 수행하세요. 하나라도 실패한다면 얻는 포인트 없이 다음 섹션으로 넘어갑니다.In this section we'll evaluate that it's possible to put several object in one scene. Run the program and execute the following 2 tests. If at least one fails, no points will be awarded for this section. Move to the next one.
여러 개의 물체를 겹치도록 위치시키세요. 예를 들어 구체 하나와 원기둥 하나 이렇게요. 그리고 렌더링된 이미지를 확인하세요. 두 개의 물체는 잘 보여야 하며 깨짐이 없어야 합니다. (특히 두 물체가 교차되는 부분)
Place several intersecting objects on the scene, such as for example a sphere and a cylinder, and display the rendered image. Both objects should be visible and displayed without glitching. (especially where both object intersect)
같은 테스트를 하되 같은 객체가 여러 번 위치시킬 수 있는지를 확인하세요. 예를 들자면 두 개의 원기둥, 두 개의 구체와 하나의 평면을 위치시켜 보세요.
Execute the same test, but ensure it's possible to place the same object several times, for example two cylinders, two spheres and a plane.

4. 카메라 위치와 방향 Camera's position and direction

이 섹션에서는 카메라가 요구사항을 충족하는지 평가합니다. 프로그램을 실행시키고 다음 5가지 테스트를 수행하세요. 하나라도 실패한다면 얻는 포인트 없이 다음 섹션으로 넘어갑니다.In this section we'll evaluate that the camera conditions of the subject are respected. Run the program and execute the following 5 tests. If at least one fails, no points will be awarded for this section. Move to the next one.
장면을 무작위로 구성하고 카메라를 X 축에 걸치도록 하여 좌표 {0, 0, 0}을 향하도록 하세요. 렌더링 된 이미지를 확인하고 장면은 잘 보여야 하며 깨짐이 없어야 합니다.
Generate a random scene and place the camera extending along the x axis pointed towards the coordinates {0, 0, 0} and display the rendered image. The scene must be visible and displayed without glitching.
장면을 무작위로 구성하고 카메라를 Y 축에 걸치도록 하여 좌표 {0, 0, 0}을 향하도록 하세요. 렌더링 된 이미지를 확인하고 장면은 잘 보여야 하며 깨짐이 없어야 합니다.
Generate a random scene and place the camera extending along the y axis pointed towards the coordinates {0, 0, 0} and display the rendered image. The scene must be visible and displayed without glitching.
장면을 무작위로 구성하고 카메라를 Z 축에 걸치도록 하여 좌표 {0, 0, 0}을 향하도록 하세요. 렌더링 된 이미지를 확인하고 장면은 잘 보여야 하며 깨짐이 없어야 합니다.
Generate a random scene and place the camera extending along the z axis pointed towards the coordinates {0, 0, 0} and display the rendered image. The scene must be visible and displayed without glitching.
장면을 무작위로 구상하고 카메라를 각 축이나 각 축에 대한 대각선 방향에 위치하지 않도록 무작위 위치에 둔 뒤 좌표 {0, 0, 0}을 향하도록 하세요. 렌더링 된 이미지를 확인하고 장면은 잘 보여야 하며 깨짐이 없어야 합니다.
Generate a random scene and place the camera at a random location which isn't on any axis or a diagonal, pointed towards the coordinates {0, 0, 0} and display the rendered image. The scene must be visible and displayed without glitching.
설정 파일에서 세 개의 카메라를 위치시키고, 어떤 키로 카메라를 전환할 수 있는지를 피평가자에게 물어보세요. 프로그램 종료 없이 카메라간 전환이 잘 되어야 합니다. 장면은 잘 보여야 하며 새로운 시점에서도 깨짐이 없어야 합니다.
Place three cameras in the configuration file and ask the student to show you which keyboard keys they choose to switch between cameras. You must be able to switch between camera without exiting the program. The scene must be visible and displayed from the new point of view without glitching.